Retourneren
Hoe werkt de 100% tevredenheidsgarantie?
Bovenop de wettelijke garantie krijg je bij Floraya 100% tevredenheidsgarantie. Heb je een plant van ons ontvangen die niet aan je verwachtingen voldoet? Laat het ons weten! Stuur ons binnen 48 uur na ontvangst een foto van de plant via e-mail. Wij bekijken dan of er inderdaad iets mis is gegaan en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuw exemplaar ontvangt.
Wat kost het om een plant te retourneren?
Heb je een plant in slechte conditie ontvangen en valt hij binnen de Groei & Bloei of 100% tevredenheidsgarantie? Dan worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Wil je een plant binnen 14 dagen retourneren omdat hij je niet bevalt? Dan betaal je de verzendkosten zelf. Als de plant in deze termijn van 14 dagen niet goed is behandeld dan kunnen we kosten voor waardevermindering in rekening brengen. Dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde. Zorg er dus voor dat je de plant ook tijdens de bedenktijd verzorgd, volgens het bijbehorende verzorgingsadvies op onze website.
Waar kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht over onze producten of diensten, dan kun je contact met ons opnemen via e-mail. Je krijgt dan binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie en eventueel een passende oplossing van ons terug. Mag het nou zo zijn dat we er samen toch niet uitkomen? Dan kun je een klacht indienen bij de Onlinegeschillenbeslechting.
Is het herroepingsrecht geldig bij planten?
Normaalgesproken zijn planten uitgesloten van het herroepingsrecht omdat ze onder bederfelijke goederen vallen. Bij Floraya doen we daar echter niet moeilijk over, zolang je de plant binnen deze termijn wel goed verzorgd. Je mag binnen 14 dagen je plant retour sturen wanneer hij je toch niet bevalt. De verzendkosten zijn in dit geval voor eigen rekening en in het geval van verwaarlozing komen daar kosten voor waardevermindering bij. Neem hiervoor dus even contact met ons op via e-mail. Producten dienen geretourneerd te worden in de originele verpakking van Floraya. Het adres voor retourneren is Van Schijndelstraat 11, Waalwijk 5145 RE.
Hoe werkt de herroepingsrecht?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Ons retouradres: Van Schijndelstraat 11 5145 RE Waalwijk. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Hoe werkt de 3 maanden Groei & Bloei garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De extra door ons aangeboden 3 maanden groei & bloei garantie en de 100% tevredenheidsgarantie doen niets af aan de wettelijke garantie. Deze garantie is geldig op al onze kamerplanten, vaste tuinplanten, struiken, bomen en bare rooted tuinplanten. Gaat een plant die je bij ons hebt besteld al binnen 3 maanden dood? Of heb je een bloeiende kamerplant besteld die binnen dat tijdsbestek nog niet is gaan bloeien? Dan ontvang je van ons een nieuw of vervangend product. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je het volgende doen: Maak een foto van de plant en een foto waarop de standplaats van de plant te zien is. Geef een beschrijving van de klacht en verstuur het naar ons via e-mail. Schade aan de producten door vorst valt buiten de garantievoorwaarden, bijvoorbeeld wanneer je een niet winterharde plant buiten in de vorst hebt laten staan.